jag och medelåldern

satt på universitetet idag och lyssnade på kvinnor som kommenterade varandras självbiografiska texter. fyra timmar utan att öppna käften. jag hoppas ltu accepterar min sena ansökan och låter mig gå med i skapande svenska för det här.

kvinnorna i gruppen var flest medelålders. jag har börjat fastna mer för medelålderskvinnorna än de i min egen ålder eftersom äldre pratar så gott och skrattar och har sig lite hur som helst. jag själv blir helt "soft" och "loose" och "nice" i deras sällskap, och trotts uttrycken (och alla och) blir jag även tio år äldre och pratar mer än gärna tillbaka. jag är egentligen inte den som öppnar käften först, så att säga.

så universitetet får sluta larva sig och släppa in mig istället. jag är ju skitbra! med medelålderskvinnor!

nu: lunch.

1 kommentar:

  1. jag till tacka tillbaka. tack för din fina kommentar!

    / niclas

    SvaraRadera