svart, rolig och arton


jag kom in på skapande svenska. ltu gav med sig två månader sent, men de gav med sig. jag skrev min första text förra månaden. den var om två homosexuella flickor. texten var tydligen svart och humoristisk, den var rolig, den var ungdomlig. där har ni hela mig. svart, humoristisk, rolig och arton. tydligen lite jim carrey också. jag tänkte inte på det när jag sökte till kursen, att jag måste ta fram olika sidor av mig och min svarta jim carrey. det här var ju jättesvårt. jag har en grej och jag gjorde den.

vi fick en uppgift på femton minuter, då skrev jag om en liten bubbla. sånt håller ju inte. jag kan inte göra tre uppföljare av varken bubblan eller de homosexuella flickorna. jag har kommit till den stunden i livet då jag måste ta fram min fantasi. inte för att det varit några problem med min fantasi, tvärtom. jag har varit pirat, serietecknare, musiker, fotograf, modell, författare, pippi långstrump och spider man. nu är det bara frågan hur jag ska få det på papper och lika trovärdigt som det var i mitt huvve.

fast å andra sidan förverkligas ju min fantasi ännu mer. kanske att jag till och med lyckas lura mig själv. vilken upplevelse!

katarina är inte arton längre, hon är tjugo nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar