inte ens insomnia


efter en veckas stirrande i taket har jag bestämt mig för att somna gott klockan tolv inatt. eftersom att jag inte somnat klockan tolv sen begynnelsen och hela veckan har bestått av sömn först någonstans mellan klockan 05.00 - 06.00 på mornarna har jag fått ta tag i saken med egna händer.
jag har inga pengar för tillfället så lugnande brustabletter kommer inte infinna sig i mina vattenglas än. jag ser det som ett projekt. ett ganska enkelt projekt som består, eller rättare sagt, bestod av att stiga upp klockan 07.00 idag. till en början var planen att utgå efter taylor townsend teori om att livet består av att leva och vara aktiv så varför sova fler än tre timmar per natt. men teorin höll inte mer än tre timmar för mig. jag saknar att vara trött.

tro mig, utöver tabletterna så har jag prövat allt: lipa, onanera, läsa, räkna får, säga högt för mig själv "jaha då är jag uppe hela natten då!!!" och fara djupt in i min fantasi med nakna män, musik och manhattan.

jag hade förlåtit hela situationen om det faktiskt hade varit på riktigt. en riktig så kallad insomnia. det vore värt att faktiskt lida av det en vecka för namnet. så sci-fi att det gör ont. men inte ens det får jag ha, utan bara någon mesig skit där mitt emellan.

godmorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar